Friday, September 24, 2010

peduli apa

sukar untuk jatuh akan cinta
sukar akan percaya mereka
sukar untuk terima sesiapa
sukar untuk tepersona
sukar untuk percaya

tapi

mudah untuk memaafkan
mudah untuk tidak berdendam
mudah untuk terasa
mudah untuk tepengaruh
mudah untuk dia.


dia adalah yang pertama membuat minda ini tertanya tanya mengapa?
ternanti nanti jawapan
tak sabar sabar menahan


memang benar
sungguh
ini pertama
bukan dusta


kadang rasa dia suka
kadang rasa sebaliknya
kadang rasa ada ke?


biar dia baca
biar dia faham
biar dia terasa
itu yang aku suka


lain bila ada dia
tak kenal diri lagi
susah untuk melupa


apa yang dicerita
tak masuk dalam minda
muka dan cara
itu yang teserlah


bukan untuk selamanya
itu benar
tapi sapa kesah
saya atau diakah?


kenapa dia bersikap mengada ngada
bersikap suka menyakat
suka sangat


dimana letaknya
harus ada rasa syukur
itu saya ulang banyak kali


syukur dia kerna dipilih menjadi seorang yang terpilih
syukur dia kerna ditakdirkan berjumpa empunya
syukur dia kerna dapat luluhkan hati yang tegar
syukur dia kerna saya


ini semua hanya kiasan
tak dapat untuk mengatakan sebenarnya
yang tertulis,ada yang tersirat dan tersurat
hanya dia yang dapat kesan semua hasrat


macam mana ingin lupa
kalau dia ada dimana mana
sekarang faham apa makna
orang yang sedang dilamun cinta


tapi lain situasinya
cinta akan dia yang sudah berpunya


kenapa cerita tentang cinta?
tak harus ada itu semua
tapi bukan ke cinta harus ada
untuk setiap manusia
baik dewasa,juga muda??


jika mereka baca selain dia
terpulang untuk berkata apa
ini muka untuk di isi
bukan hanya dibiar kosong
malahan pula,
ini saya punya!

cakap senang
cuba berada di kasut saya
susah
tak kena batang hidung sendiri
kalau kena,baru tahu rasanya


sekali lagi saya berpesan,ini saya punya,peduli apa :)

-harrimanitaf-
taip menaip,bila rasa itu datang
"sana,saya nak luahkannya"
hati berbisik,"teruskan,peduli mereka"

No comments:

Post a Comment